Äntligen lite att visa upp här!

Namnskylten gjorde jag för Handarbeta’s träff. Ser enkel ut, men innebar massor av pill-jobb… Himmelsk terapi!
Basen är uppbyggd av fyra lager kartong som målats i flera omgångar av både blå och beige färg. Sedan är mitt favvo-material SYTRÅD lindat runt kartongen, som därefter målats ytterligare ett lager. Som sista touch är sytråden torrborstad med röd akrylfärg.
Bokstäverna är ihåliga och uppbyggda av ‘hålen’ av tio lager utstansat som sedan limmats ihop lager för lager och satta på glittrig cardstock. Hela namnet är sedan infogat i ett utskuret hål i kartongen.
Pricken över i är glitter-CS med 3D-lack på.

Tävlade i namnskyltstävlingen, men fick inget pris, tyvärr.

Tävlade i namnskyltstävlingen, men fick inget pris, tyvärr.

Matschemat gjorde jag i början av Mars och den är ett så kallat hybrid-pyssel, dvs delvis gjort i datorn och delvis för hand.
Grunddesignen är gjord i datorn och utprintad på cardstock. Sedan har jag bundit den med BIA’n, satt i ett upphängningsband (I love organza!), stansat QK-tags för veckonumren, och stämplat datum med min älskade magnetstämpel från Making Memories. Varje vecka fyller jag i för hand vad vi ska äta. Gissa om den underlättar vardagen!

Närbild på matschemat

Närbild på matschemat


...och i sin helhet.

...och i sin helhet.