Äntligen en ny etapp-tävling! Denna gång är det Scrapperiet som ordnar.

Jag gillar ju att uppslukas av saker och etapptävlingar lever man med under lång tid, så att man blir lagom uppslukad hela tiden. Ja, det där lät ju inte riktigt klokt, förstås… En liknelse som många nog förstår sig på är en tjock bok som man inte vill ska ta slut.

Första etappen är en skiss. Jag gillar egentligen inte skisser. Vill att fotot ska trigga en idé och sedan får layouten formas kring den idén. Man den här skissen föll verkligen i god jord. Jag har en jätterolig idé för den här! Lite querky som sig bör. Jag blir ju aldrig riktigt nöjd med en LO om den inte har något roligt och oväntat över sig. Det har denna definitivt!
Jag har skissat klart det tekniska bakom och har fotona klara i huvudet. I kväll ska jag dra igång. Den kommer att ta tid, för det är en konstruktion som måste lösas rent tekniskt innan jag kan börja. Det är ju den roligaste biten, så jag kan knappt bärga mig!!! Åh, den som inte hade ett hus att renovera…. Då hade jag haft hur mycket tid som helst nu när det är semester!

Nu ska vi åka till byggvaruhuset och spana in pärlspont, lister, foder och socklar. En och annan skruv hamnar väl i shoppingkorgen också. Det brukar bli så. En häcksax ska vi ÄNTLIGEN köpa också! Speciellt mina axlar tackar å det varmaste för detta beslut, som varit efterlängtat från mitt håll! Glädje!

På återseende!