Åh, i etapp 2 gömmer sig ytterligare en underbar skiss från sommartävlingen! Vem är det som gör skisserna? Hon har satt fler idéer och tokiga upptåg i mig än någon annan. Heja, vad kul jag har!
Om igen bubblar jag nästan över i min iver att sätta igång – och så står renoveringarna och kalas-förberedelserna i vägen… Grrr! Det är jobbigt att vara kreativ.
Jaja, jag har i alla fall knåpat ihop en prototyp och på så sätt fått utlopp för den intensivaste idé-sprutningen. (En fysisk prototyp. Ingen planering i datorn för en gångs skull…) För så här funkar jag: kommer jag på en bra grej så måste jag prova den med en gång, så att jag inte tappar den första, viktiga glöden och för att idéerna ska kunna fortsätta att avlösa varandra i det snabba första skedets gång. När det sedan är testat och klart och idéernas kaos har trillat på plats till en fungerande helhet, då kan jag lugna ner mig och göra allt i ultrarapid, så att det blir ordentligt.