Jag hann / orkade inte vara med i etapp 2.
När barnen var nattade, R och jag hade myst lite och köket var i ordningställt var klockan 23.15. Ingen idé att ens tänka tanken på att dra igång kortmakeri. Skulle inte ens ha hunnit skära till papper i den takten jag pysslar. *skratt!*
Fortfarande tokgillar jag skissen och har redan planerat hur kortet ska bli, så jag ska göra det i alla fall, bara inte skicka in det till tävlingen. Visar här när det är klart, förstås. Men det lär inte bli de närmaste dagarna. Jag målar staket, planerar det sista med renoveringarna och är hemma själv med båda barnen. Man kan nog lugnt påstå att jag har fullt upp.

Etapp 3 är mer styrd. Får ingen idé med en gång och det är så många kriterier som ska levas upp till, så jag känner mig inte direkt jättemotiverad. Hade det varit en eller två av dem man skulle ha med hade det varit OK, men för mig som är väldigt sparsmakad i min stil känns alla de här fyra sakerna väldigt krystade. Visst – man kan kombinera tre av dem till en enda handgjord dekoration – då har man ju fått med allt. Hmmm – det kanske kan bli något av det här, trots allt… Nu börjar idéerna ploppa fram…

Sen får vi se om det blir något bidrag till tävlingen eller ej. Jag har ju ingen chans på storvinsten och då dör den starkast brinnande tävlingsinstinkten hos mig. Motivationen till att tävla bleknar. Det är det som behövs för att jag ska sätta annat åt sidan och sitta uppe sent på nätterna. En hägrande vinst, en deadline, något att sikta mot. Utan det kan jag pyssla när som helst, vid en annan mer lämplig tidpunkt. Så vi får se hur tiden räcker till innan nästa inlämning, den 26/7…