Idag har jag lekt lite med mina senaste fynd. Har stansat med Extra Giga stansarna och dekorerat början till fyra kort med Pearl Makers. Vad de är underbara och kul att jobba med. Jag skulle bara testa ett kort, sen blev det ett till och ett till. Och så kunde jag inte låta bli att göra ytterligare ett… Ville inte sluta göra fina pluppar i vackra färger! Insåg att Bazzill Bling cardstock och matchande färg på PM’s är en oemotståndlig kombination!

Nu på kvällen har jag testat Perfekt Pearls pulverna. Vad de är vackra! Jag funderar på att använda dem som dekoration direkt på fotona när jag gör årets julkort. De är enkla och kul att jobba med och ger en enorm lyster. Jag ritade och skrev med limpenna och målade på pulvret med en mjuk pensel när limmet torkat klibbfritt. Ska testa att stämpla med glue pad istället för att använda limpenna – då blir nog reslutatet ännu jämnare och finare.

Distresserna och Alcohol Inksen har jag fortfarande inte vågat testa. Ska göra det i morgon, så hinner jag kika på demo-videos igen i kväll.

…Lite senare:
Nu har jag testat med Versamark, Perfect Medium och Glue Pad ihop med Perfect Pearls. Här är resultaten:

– Versamark:
Toppbetyg på papper. Bottenbetyg på fotopapper – lossnar helt.
– Perfekt Medium:
Bra betyg på papper. Bottenbetyg på fotopapper – lossnar helt.
– Glue Pad:
Dåligt betyg på papper – man måste pensla på ett tjockt lager med PP och det blir inte lika snyggt, tycker jag. Bra betyg på fotopapper. Stannar kvar, men blir aningens tjockt med PP. Glue Pad är det enda valet på fotopapper om man ska stämpla på ett motiv. Annars är limpenna lite bättre.