Här kommer kortet som vi gav bort på dopet.
Själva fotot är taget av fotograf Emma Sandström, som var snäll och gav mig tillåtelse att använda det för kortet.
Mattan är stansad i nederkant med Fiskars ‘Threaded water’ border punch. Det är en scalloped punch med hål. Hålen har jag fyllt med pearl maker pluppar.
Fotot satte jag på 3D-kuddar för att det verkligen skulle hamna i fokus.
Mamman har en tatuering med sonens namn, så namnet på kortet skrev jag i samma typsnitt som det hon har i tatueringen. Prickade med vit penna inuti bokstäverna.
Den runda tagen har Leonidas initialer i vitt i bakgrunden och födelsedatumet i en mörkare ton överst. Jag gjorde den i datorn, skrev ut, stansade med rund stans och limmade sen på en scalloped cirkel. Tagen är limmad över ett organzaband.

Fotot på bebisen är taget av fotograf Emma Sandström.

Fotot på bebisen är taget av fotograf Emma Sandström.


Pearl Maker pluppar & foto på 3D-kuddar.

Pearl Maker pluppar & foto på 3D-kuddar.