Idag tog jag fram symaskinen och två påsar med kläder som legat i garderoben alldeles för länge. Jag har lagat, sytt om och fållat. Skönt att ha det klart och fint blev det! ”Gamla” kläder blev som nya, nyss inköpta kläder togs in och blev lite kvinnligare och så har jag gjort om en handduksponcho som Leo fick i påskpresent till att bli en rolig maskeraddräkt. Allt enligt hans önskemål och anvisningar. Den killen vet hur han vill ha det och det är kul att ha projekt ihop och jobba tillsammans!

Och jag är så tacksam för att jag fick denna suveräna maskin i 30-årspresent av pappa och Marie! Den har både overlock, osynlig fållning, dragkedjesömnad, knapphål och kan t.o.m sy i själva knapparna! Om du ska köpa en bra symaskin till överkomligt pris rekommenderar jag Husqvarna Viking. Eller dagens motsvarande modell. Jag har ju ändå haft den i över åtta år…

*** Hjälp! ÄR jag verkligen så gammal redan???? Det kan väl ändå inte vara möjligt…? ***