Jag kom på att jag inte har visat den här. Det var några månader sedan och den har bara glömts bort att visas upp. Men nu så!

Egentligen gjorde vi två klippdockor till. En på Sofie med hennes egenritade prinsesskläder och en på Leo där han har gjort en Darth Vader utstyrsel med lasersvärd.

Barnen fick stå modeller framför kameran i bara underkläder. Sedan skrev vi ut fotona och klippte ut dem. Leo ville att jag skulle ta en bild på hans elgitarr också, för han hade en klar bild för sig hur klippdockan skulle se ut. Han poserade på rätt sätt för att dockan skulle kunna hålla i gitarren efteråt. För Darth Vader klippdockan stod han i fäktningsposition. Sedan ritade han kläder, jag hjälpte till med vik-flikar runt kläderna och så klippte han ut allt. Solbrillorna fick jag den stora äran att rita!

Det här är ett jätteroligt pyssel som varmt rekommenderas till alla med barn i åldern 3+.