Vi var inne i stan i lördags och deltog i folkstimmet runt Kronpronsessan Victoria och Prins Daniels bröllop.
Jag ville få till åtminstone en riktigt bra bild på brudparet och hade innan vi kom in till stan trott att jag på något sätt skulle kunna komma fram till rad 3 eller 4 av åskådare längs med kortegen. Eller hur! Väl inne i stan insåg jag att man knappt ens kom fram för att se storbildsskärmarna som visade vigseln.

Således hamnade jag på rad 10 eller 12 när det var dags för kortegen att åka genom stan – alltså inget bra läge! Det enda jag kunde göra var att lyfta upp kameran så högt jag kunde och försöka hoppas på det bästa… Bild 2 på LOn var den bästa jag fick. Tyvärr satt Victoria på bortre sidan, förstås. Efter en vigsel ska ju hustrun alltid befinna sig på höger sida av sin man. Jag blev rätt sur på mig själv när jag upptäckte att jag inte hade kommit på detta INNAN vi valde ställe att stå på… Men, men. Inget att lipa över i efterhand….!

Vid slottet var det lite bättre. Ja, inte när slupen anlände. Då såg jag bara flaggorna och årorna som stack rakt upp i vädret, inget brudpar. Men när de kom upp på slottstrappan blev det lite bättre.🙂

Hur som helst hade vi en väldigt mysig eftermiddag i folkvimlet och det är roligt att ha varit med om detta historiska ögonblick!

En LO om lördagen finns nu publicerad på SWE:

Bilderna är ordnade i den ordningen vi såg händelserna.

Det mönstrade papperet har jag gjort själv av en modifierad version av den officiella blomman och kronan som jag duplicerat en trillion gånger tills det täckte hela bakgrunden.

Monogrammet i hörnet är faktiskt ett foto av det monogram av tyg de hängt på slottstrappen. Efter att brudparet och alla gästerna gått in på slottet öppnade de upp vägen nedanför och då fick jag en bild rakt framifrån som jag använde här.

Hjärtana ritade jag i Photoshop och la lite cheesey (!) effekter på.

Och här är en bild på hela familjen på Logården efter alla festligheter var slut:

Robert och jag är glada, Leo tycker att det är för mycket sol och Sofie sover i vagnen.😀 En riktigt underbar familjebild – direkt från vår verklighet. *kärlek!* Bilden togs av en vänlig herre som hade hoppat upp på sadeln av sin cykel för att kunna se kungligheterna bättre. Tack, främling!