Idag snubblade jag in på en för mig ny blogg, Kardemumma, och vilken härlig blogg det är!

Just nu har de en tävling, där man kan vinna ett fantastiskt doftljus:

Guuuuuud, vad gärna jag skulle vilja vinna detta ljus! Det går mot mörkare tider och vi har inte kopplat in elen över matplatsen än, så redan nu har vi tända ljus på bordet och i takkronan både till frukost och till middag. Vi är en riktig ljusfamilj! Så ett så här fint ljus, som dessutom doftar varm vanilj, är väldigt välkommet!

Matplatsen är min favoritplats i huset och jag vill ha det riktigt vackert där. Ska försöka hitta några nya dukar också. De dukar jag har köpt på Hemtex var riktigt dåliga. De har solblekts! Konstigt, när de kommer från en affär som anser sig experter på textilvaror. Nu ska jag bara satsa på ljusa dukar och så får jag piffa till det med blommor, bordstabletter och servetter i olika färger istället.

Det allra bästa med ljuset man kan vinna är att det går att återanvända = miljövänligt.
Jag har sparat en massa ljusstumpar och har flera vekar från tiden då jag gjorde egna ljus. Min tanke är att smälta ner ljusstumparna, tillsätta doftolja (har jag också kvar från ljusstöpningstiden) och återanvända glaset och det vackra locket. Om jag vinner, så lovar jag att göra ljuset när originalljuset har brunnit ut och visa upp det här i bloggen efteråt!

Håll en tumme för mig…!!!!