Det här var egentligen de första sakerna jag gjorde för SWE, men blogg-inläggen var planerade långt fram i tiden, så de andra grejerna hann publiceras innan.

Allt (papper och dekorationer) utom sytråden, bradsen och pearl maker dutten kommer från Designer Digitals.

Även här är de flesta produkter från Designer Digitals, blandat med stämpel från Tim Holtz (insidan), QK-alfabet ‘Sunshine’, band, brads och pearl maker.

Som så ofta annars är korten skissade och planerade i datorn. Kanske ska jag förklara lite hur jag har gjort dem…

Här är den ena skissen i datorn.

Innan jag skriver ut delarna separerar jag dem och fördelar dem över en yta som motsvarar storleken på papperet jag lägger i skrivaren.
I det här fallet använde jag en 12×12 Bazill till båda korten. Jag beskar papperet i två delar, så att jag fick ut ett A4 och en 9,5 cm remsa vid sidan av. A4:at gick till det turkosa kortet och remsan som blev över använde jag till detta, gula kort.

Digitala element, från vänster till höger:
– Gul cardstock: DJ_Candles&Cake_Solids-06
– Swirl: ArtWHSE_CandlesandCakeWordARt-04
– Font: Dear Joe 4
– Gula cirkeln: DJ_Candles&Cake_Papers-10
– Turkosa cirklarna: DJ_Candles&Cake_Papers-08
– Vita cirkeln: DJ_Candles&Cake_Papers-06
– Band 1: RnB_BotanicaRibbons-2
– Band 2: RnB_BotanicaRibbons-5
– Band 3: RnB_BotanicaRibbons-1

Och här är skissen till det turkosa kortet:

Fastän jag inte kommer att printa ut kortet med text, så lägger jag alltid in någon typ av text i skissen, för att se hur mycket plats jag behöver till bokstäverna och ibland även för att testa vilken färg som passar bäst. I det här fallet använde jag Katie Pertiet’s ‘Painted Alpha’ som testfont. Även den från Designer Digitals.

Jag följer sällan skissen slaviskt efter att jag printat ut de olika elementen. Kreativiteten leder ofta in mig på helt andra spår än vad jag har tänkt. *lyckligtvis kan jag också vara spontan ibland!* 😀

Och så har såg A4:at med de olika delarna ut:

Digitala element:
– Cardstock: DJ_Candles&Cake_Solids-08
– Mönstrat papper: KPertiet_RoughedUpShabbyPhotoMats-3
– Dekoration: KPertiet_GraphicPopCircles2-5

Jag ändrar nästan alltid färgerna lite i de digitala elementen. Det är kontrollen över färgerna som är anledningen till att jag gör så mycket i datorn. Jag kanske har ett jättefint papper, men det är gult och jag vill ha det rosa. Hade det varit ett papper i verkligheten, så är man ju fast med det man har. I datorn är däremot inget hugget i sten och jag kan förändra precis hur jag vill!